Retourneren & Ruilen

 

1. Hoe stuur ik een artikel retour?

Ben je toch niet helemaal tevreden met een artikel dat je ontvangen hebt? Meld je retour eenvoudig aan via ons retourportaal. In een paar eenvoudige stappen word je door het proces geleid. Je ontvangt hierna een label waarmee je het pakket kunt terugsturen.

 
2. Wat is de retourtermijn?

Retourneren kan gemakkelijk, binnen de wettelijke zichttermijn van 14 dagen. Meld je retour binnen de zichttermijn van 14 dagen eenvoudig aan via ons retourportaal.


3. Moet ik betalen voor het retourneren van artikelen?

Eventuele kosten die gemaakt worden voor het retour sturen en/of ophalen van het artikel zijn voor eigen rekening. Via ons retourportaal schaf je een retourzegel met korting aan. Je betaalt dan niet de reguliere pakkettarieven, maar slechts 6,95.


4. Kunnen alle artikelen teruggestuurd worden?

Onderstaande artikelen kunnen niet geretourneerd worden:

  • Maatwerk/gepersonaliseerde artikelen;
  • Producten die kunnen bederven binnen de bedenktermijn;
  • Games, dvd’s, cd’s en andere makkelijk kopieerbare producten wanneer de verzegeling is verbroken;
  • Losse kranten en tijdschriften (geen abonnementen);
  • Gezondheids- of hygiëne artikelen waarvan de verzegeling verbroken is.

 

5. Wat is het retouradres?

Omdat de producten vanuit verschillende magazijnen verzonden worden, verschilt het retouradres per artikel. Je krijgt automatisch een retourlabel met het juiste retouradres als je de bestelling retour meldt via deze link retourportaal.

 

6. Hoe snel is een retour verwerkt?

Na ontvangst verwerken wij je retourzending altijd zo snel mogelijk, en uiterlijk binnen 14 dagen. Het aankoopbedrag wordt op dezelfde rekening teruggestort als waarmee je betaald hebt. Heb je gekozen voor achteraf betalen? Dan komt de betalingsverplichting te vervallen. Heb je alle producten uit je bestelling retour gestuurd? Dan betalen we ook de verzend- en transactiekosten terug.

 

7. Is het mogelijk om mijn bestelling te ruilen?

Om onze prijzen zo aantrekkelijk mogelijk te houden, is ruilen niet mogelijk. Wil je een ander artikel ontvangen? Stuur dan het artikel retour en plaats een nieuwe bestelling.

 

8. Wat moet ik doen als ik niet het juiste artikel ontvangen heb?

Mocht het onverhoopt voorkomen dat je een verkeerd artikel ontvangt hebt, dan kan je contact opnemen met onze klantenservice via info@webshop.noordhollandsdagblad.nl (vermeld het ordernummer in de mail) of bel naar 088 - 824 86 62. Het artikel kan kosteloos geretourneerd worden. Klantenservice helpt je graag hiermee.

 

9. Wat moet ik doen als ik een defect artikel ontvangen heb?

Mocht het onverhoopt voorkomen dat je een defect artikel ontvangt hebt, dan kan je contact opnemen met onze klantenservice via info@webshop.noordhollandsdagblad.nl (vermeld het ordernummer in de mail) of bel naar 088 - 824 86 62. Het artikel kan kosteloos geretourneerd worden. Klantenservice helpt je graag hiermee. Als je direct een foto meestuurt van het defect, dan kunnen we je sneller helpen.